General1235 писал(а):Ну и вот еще
IT IS WISE TO HOLD BOTH FLOTILLA SKIPPER (OR HIGHER) & THE ICC
In the past, if you were chartering in Europe, an International Certificate of Competency (ICC) may have been sufficient proof of your ability to safely operate a boat.
However, it has recently been brought to our attention that a number of European charter companies and insurance companies will not accept an ICC as sufficient proof to command a yacht for a one week bareboat charter (power or sail). These companies are insisting that the charterer should hold an IYT International Flotilla Skipper or IYT International Bareboat Skipper, power or sail (or equivalent qualification that is on their “approved” list).
The charter companies and insurance companies do not have a comfort level handing over an expensive yacht to someone who they feel is not sufficiently qualified to command it for a weeks duration.
Some customers have had their charters cancelled because they have only held an ICC.
However, some charter companies in Greece are rejecting the IYT International Flotilla and/or Bareboat Skipper as it notes the restriction of “daylight hours”. This restriction is applied as charter companies do not allow their boats to be operated after sundown. Chartered boats are expected to be at dock or anchored by sundown.
The charter companies’ response has been to insist on an ICC which does not state this restriction. So, bottom line, we recommend holding both Flotilla Skipper or higher as well as the ICC to avoid any issues when chartering.
It is imperative that you check with your charter company in advance of your charter to make sure that you hold the required qualifications.
The ICC is required for operators of most vessels on both inland and coastal waters in a large part of the European Union.
Candidates who successfully complete the International Flotilla or Bareboat Skipper course may be automatically awarded the 24M ICC provided the course was taken with a partner school approved to offer the 24M ICC.
Candidates who successfully complete the Small Powerboat & RIB Master – MCA Recognised course may be automatically awarded the 10M ICC. Schools that offer the Small Powerboat & RIB Master – MCA Recognised course will also be approved for the 10M ICC Certification so there will be no issue regarding the partner school chosen for the “RIB” course.
РАЗУМНО ДЕРЖАТЬ КАК ШКИПЕРА ФЛОТИЛИИ (ИЛИ ВЫШЕ), ТАК И ICC
В прошлом, если вы фрахтовали в Европе, международный сертификат компетентности (ICC), возможно, был достаточным доказательством вашей способности безопасно управлять лодкой.
Однако недавно мы обратили внимание на то, что ряд европейских чартерных компаний и страховых компаний не принимают ICC в качестве достаточного доказательства для управления яхтой в течение одной недели бербоут-чартера (power or sail). Эти компании настаивают на том, что фрахтователь должен иметь IYT International Flotilla Skipper или IYT International Bareboat Skipper, power or sail (или эквивалентную квалификацию, которая находится в их “утвержденном” списке).
Чартерные компании и страховые компании не имеют уровня комфорта, передавая дорогую яхту кому-то, кто, по их мнению, недостаточно квалифицирован, чтобы управлять ею в течение нескольких недель.
У некоторых клиентов были отменены чартеры, потому что они только провели ICC.
Тем не менее, некоторые чартерные компании в Греции отказываются от международной флотилии IYT и/или бербоут-Скиппера, поскольку он отмечает ограничение “дневного времени”. Это ограничение применяется, поскольку чартерные компании не разрешают эксплуатировать свои суда после захода солнца. Зафрахтованные лодки, как ожидается, будут в доке или на якоре до захода солнца.
Ответ чартерных компаний состоял в том, чтобы настаивать на ICC, который не устанавливает это ограничение. Таким образом, в конечном итоге, мы рекомендуем держать как капитана флотилии или выше, так и ICC, чтобы избежать каких-либо проблем при фрахтовании.
Обязательно проконсультируйтесь с вашей чартерной компанией заранее, чтобы убедиться, что вы обладаете необходимой квалификацией.
МТП требуется для операторов большинства судов как на внутренних, так и на прибрежных водах в значительной части Европейского Союза.
Кандидаты, успешно окончившие курс международной флотилии или бербоут-Скиппера, могут быть автоматически награждены 24M ICC при условии, что курс был взят с партнерской школой, утвержденной для предложения 24M ICC.
Кандидаты, успешно завершившие курс Small Powerboat & RIB Master-MCA Recognised, могут быть автоматически награждены дипломом 10M ICC. Школы, которые предлагают Малый моторный катер и RIB Master-MCA признанный курс, также будут одобрены для сертификации 10M ICC, поэтому не будет никаких проблем в отношении школы-партнера, выбранной для курса "RIB".
нам тут шифровки не нужны ...
